La coreògrafa il·licitana Asun Noales presenta a Alacant un espectacle que representa un canvi de cicle

La Companyia OtraDanza mostrarà la seua peça “Arbre” en el Museu d'Art Contemporani alacantí demà 22 de desembre a les 12.30 hores.

Noales Diario de Alicante
Asun Noales
PublicidadJuega Limpio Orihuela

La coreògrafa il·licitana, Asun Noales, actuarà amb la seua Companyia OtraDanza en el Museu d’Art Contemporani d’Alacant a les 12.30 hores amb el seu espectacle “Arbre”.

La ballarina de dansa contemporània ha explicat que aquest espectacle representa per a ella un canvi de cicle, una necessitat de parlar del moment en el qual es troba. “Cada canvi em provoca noves sensacions i emocions, i necessite exterioritzar-les, uns altres les parlen jo les balle. En aquest moment em sent una mica arbre”, ha assenyalat Noales.

Publicidad

La coreògrafa porta onze anys al capdavant de la Companyia OtraDanza, dels quals deu d’ells ho ha compaginat amb la docència. També ha estat codirigint altres projectes d’envergadura, sent intèrpret en molts d’ells. Durant tot aquest temps, Asun Noales ha vist com la intensitat del treball i les noves generacions de ballarins que han passat per les seues mans, han emprés els seus propis projectes professionals i inclusivament, com descriu Noales, alguns amb la valentia de crear les seues pròpies plataformes artístiques.

“És el moment en què m’identifique amb tirar arrels, amb tindre uns bons fonaments des d’on acompanye a volar a molts joves i els oferisc unes branques on posar-se. Em sent una mica “arbre” i d’ací, ve tot aquest nou invent. Les meues peces passen per mi, per les meues vivències i ara toca entrar en la terra, arrelar-se de nou perquè les llavors continuen donant fruit”, ha assenyalat la coreògrafa il·licitana i afig que “això és un bucle, la vida és un cicle constant, les coses succeeixen perquè han de succeir i sempre arriba l’ordre després del caos”.

Noales Diario de Alicante
Asun Noales

L’estrena d’aquest espectacle es durà a terme en el MACA, ja que és una peça apropiada per a l’espai que Noales ha imaginat, adaptant-se al format que ofereix el museu, amb la proximitat del públic, amb la possibilitat de comptar amb diferents angles de visió, perquè els nou ballarins que componen aquesta obra, mostren el cicle d’un arbre en totes les seues dimensions.

Encara que no veu estrenant aquest espectacle en un teatre convencional, no descarta que en un futur el puga representar. El projecte que s’estrena demà, oferirà un inici evocador on les volàtils fulles dansaran lleugeres i sensuals.

 

Aquesta primera part que simbolitza les fulles caduques, ho representaren José Luis, Luis MartínezAarón Vázquez, un trio de xics que formen part del Projecte GoOD. “Volia que foren ells, els que representaren aquesta part. Són els que estan però s’aniran, són fulles caduques. Passen amb nosaltres uns mesos, per a formar-se i nodrir-se de OtraDanza i després volen, o alguns entren a formar part de la Companyia com ha ocorregut en alguna ocasió”, ha comentat Noales.

La segona part de “Arbre”, encarnaria les branques que duran a terme dues ballarines acabades d’incorporar a la companyia, RosannaFreda i Marta Santacatalina, que realitzarien un circule com si fóra l’ombra de la copa d’un arbre, precisament és la base principal on ballarien aquest duo de dones. El tronc que ve a ser l’estabilitat, el pes, la densitat, segons ho defineix la seua creadora, estarà interpretat per Carmela García i Alexander Espinoza, un duo on s’uneix l’inici de la maduresa, en el cas d’ella, amb l’inici de la vida professional, en el cas d’ell. El tronc estaria personificat en una escorça en comú entre dos cossos, el d’un home i una dona, per a a continuació acabar en les arrels.

Sebastián Rowinsky i Asun Noales seran els encarregats del bulb de l’arbre per la seua qualitat i els seus anys d’experiència que requereix un estat físic, un pes especifique i una posada en escena que ve acompanyada d’una arriscada coreografia que només poden elaborar aquests experimentats ballarins. “Per a desenvolupar la peça, aprofundim en la terra, fent al públic també moure’s en un recorregut descendent cap als baixos del Museu”, ha conclòs Noales.

Publicidad